Κυριακή 4 Απριλίου 2010

ΟΛΑ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ Ο "ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" ΜΑΣ ΜΑΡΑΝΕ!!

Μετά το Πάσχα θα γίνει του Καλλικράτη, υπόσχεται ότι έρχεται με σκοπό να δημιουργήσει κάτι πρωτοποριακό για τα Ελλήνικά δεδομένα και να βάλει τάξη στο χάος που υπάρχει σήμερα στην Τοπική Αυτοδοίκηση , δεν είναι τυχαία άλλωστε η ονομασία (Καλλικράτης) που εδώσαν οι ιθύοντες για το μεγαλεπίβολο σχέδιο, μιάς και είναι γνωστό ότι ό Καλλικράτης μαζί με τον  Ικτίνο ήταν οι δύο μεγαλύτεροι αρχιτέκτονές κατά την αρχαιότητα και οι οποίοι  έμειναν στην ιστορία για τα πρωτοποριακά και μεγάλα τους έργα.

Το σχέδιο προβλέπει: 

Ζητούμενο είναι:

Για να επιτευχθεί καταρχήν η Διοικητική μεταρρύθμιση και το σχέδιο Καλλικράτης είναι αν τελικά Πανελλαδικά εφαρμοστούν δίκαια και αντικειμενικά κριτήρια  ή θα υπάρξουν μικροκομματικά κριτήρια. Οι νέοι Δήμοι θα πρέπει να είναι ισορροπημένοι  πληθυσμιακά και χωρικά,καθώς επίσης οι μεγάλοι και οργανωμένοι Δήμοι να απορροφήσουν τους μικρότερους και ποιό αδύναμους ώστε να υπάρξει η αναπτυξιακή προοπτική που ευαγγελίζεται το σχέδιο "Καλλικράτης".

Περιορισμός δαπανών:

Τα 6.000 νομικά πρόσωπα και οι δημοτικές επιχειρήσεις περιορίζονται σε λιγότερες από 2.000. Συγκεκριμένα, θα κλείσουν όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και σε κάθε νεοσύστατο δήμο θα επιτραπεί να διατηρήσει δύο, ένα για τις κοινωνικές και προνοιακές ανάγκες και ένα για πολιτιστικούς, αθλητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα ΝΠΔΔ δεν θα ξεπερνούν τα 740, σε αναστολή λειτουργίας θα οδηγηθούν επίσης και οι περίπου 1.800 δημοτικές επιχειρήσεις, οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ζημιογόνες ενώ πολλές ανενεργείς. Κάθε δήμος στο εξής θα μπορεί να διατηρεί μια δημοτική επιχείρηση με κοινωφελή σκοπό.Θα συνεχίσουν προσωρινά να λειτουργούν οι 46 μονομετοχικές ανώνυμες εταιρείες των δήμων, ενώ προς κατάργηση οδεύουν και οι 900 σχολικές επιτροπές.

Υποχρεωτικές μετατάξεις αλλά και κατάργησης θέσεων.

Ο περιορισμός των δήμων και η μετατροπή των 56 νομαρχιακών σε 13 περιφερειακές αυτοδιοικήσεις θα επιφέρει υποχρεωτικές μετατάξεις και καταργηση θέσεων εργασίας.Υπολογίζεται ότι ο αριθμός των μετατιθέμενων υπαλλήλων θα ξεπεράσει τις 150.000 με 200.000. Πριν από τις μετατάξεις θα επιχειρηθεί αναλυτική καταγραφή των αναγκών των υπηρεσιών, του πλεονάζοντος προσωπικού και των ελλείψεων. Σύμφωνα με αρχικές προβλέψεις, περίπου σε 35.000 συμβασιούχους που απασχολούνται στους δήμους δεν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις και οι ανάγκες θα καλυφθούν από το μόνιμο προσωπικό.
Για τις μετατάξεις οι μόνιμοι εργαζόμενοι θα πρέπει εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νομοσχεδίου να δηλώσουν την προτίμησή τους για την υπηρεσία στην οποία θα επιθυμούσαν να μεταταγούν. Στον νόμο θα προβλέπεται απόλυση ενός υπαλλήλου που δεν θα αποδεχτεί τη μετάταξή του σε άλλη υπηρεσία.

Παρελθόν το 42%
Στις εκλογές της αυτοδιοίκησης, από τις οποίες θα αναδειχθούν οι νέοι περιφερειάρχες και δήμαρχοι, θα καταργηθεί το όριο του 42% που ίσχυε μέχρι σήμερα και θα επανέλθει η πρόβλεψη του 50% +1 για την ανάδειξη στο αξίωμα. Τα 3/5 των εδρών θα κατανέμονται στον επιτυχόντα συνδυασμό και τα 2/5 στους επιλαχόντες.

Παιδεία

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ύστερα από μακρά συζήτηση με τα υπουργεία θα υπάρξει εκτεταμένη αποκέντρωση αρμοδιοτήτων ιδίως στον τομέα της παιδείας.

Το Ταμείο είναι μείον

Όσο αφορά  την άμεση εφαρμογή του Καλλικράτη και μάλιστα στις επερχόμενες εκλογές που θα πραγματοποιηθούν μέσα στο 2010 υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με την χρηματοδότηση του όλου εγχειρήματος μιάς και απαιτούνται πάνω απο 6 δισ Ευρώ  για να προχωρήσει το γιγαντιαίο εγχείρημα της διοικητικής αναδιάρθρωσης της χώρας. Χρήματα που δεν υπάρχουν, αλλά και να βρίσκονταν αποκλείεται να δίνονταν για το συγκεκριμένο σκοπό, υπό την ασφυκτική πίεση των Βρυξελλών, οι οποίες ζητούν περαιτέρω μείωση των Κρατικών δαπανών και της δημοσιονομικής κατάστασης της εγχώριας οικονομίας που αγγίζει το όριο της κρίσης. Έτσι το κόστος της αλλαγής  προφανώς θα μετακυλισθεί στον Ελληνα φορολογούμενο, μέσω της αύξησης των φόρων που εισπράττουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οι Έλληνες φορολογούμενοι, δεν μπορούν να επιβαρυνθούν στο ελάχιστο, από τη στιγμή που οι μισοί σχεδόν αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους, ενώ περίπου 350.000 νοικοκυρία απειλούνται με χρεοκοπία, καθώς αντιμετωπίζουν ληξιπρόθεσμες οφειλές άνω των 2 δισ. ευρώ.
Τα συνολικά χρέη των ΟΤΑ προς τους δημόσιους οργανισμούς, τις τράπεζες, τα ασφαλιστικά ταμεία και τους τρίτους (εργολάβους, προμηθευτές, κλπ), ξεπερνούν κατά πολύ τα 3,5 δισ. ευρώ, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την εύρυθμη λειτουργία τους.
Η αλήθεια είναι ότι τα οικονομικά τους έχουν επιδεινωθεί δραματικά τα τελευταία έτη, έπειτα από την ανάληψη πρόσθετων αρμοδιοτήτων που  κληρονόμισαν από την πρώτη απόπειρα αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης (βλέπε «Καποδίστριας 1») για την άσκηση των οποίων δεν έχουν εισπράξει από το Δημόσιο τους ανάλογους πόρους, αν και ήταν μέσα στον σχεδιασμό.
Η σημερινή κυβέρνηση δε θέλει να φανεί ανακόλουθη στις εξαγγελίες της (λές και θα ήταν η πρώτη φορά) για δραστική μείωση του αριθμού των δήμων από 1.034 σε 380-480, αποφάσισε να ακολουθήσει την γνωστ'η συνταγή, δηλαδή, την αύξηση του ποσοστού των φόρων που καταλήγουν στα ταμεία των Ο.Τ.Α και το άγριο κυνηγητό όσων δεν έχουν τακτοποιήσει τις όποιες οικονομικές εκκρεμότητές τους προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση, με την  δημιουργία ενός κεντρικού εισπρακτικού μηχανισμού ο οποίος θα έχει τη δομή τράπεζας και θα μπορεί να ελέγχει, ανά πάσα στιγμή την πορεία των εσόδων. Πιθανόν ακόμη να προσθέτουν κι άλλοι φόροι στους δημότες.
Το βέβαιο είναι, ότι θα προχωρήσει η αναμόρφωση του συστήματος των φορολογικών εσόδων της   Τοπικής Αυτοδιοίκησης  με την αύξηση των χρημάτων που εισπράττεται από τους κάτωθι 20 φόρους και τέλη:

* Φόρος εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
* Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων.
* Φόρος μεταβίβασης ακινήτων (θα τεθεί εκ νέου σε ισχύ).
* Φόρος ζύθου.
* Τέλος διαφήμισης.
* Τέλος έκδοσης αδειών οικοδομής.
* Ενιαίο Τέλος Ακίνητης Περιουσίας.
* Φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων.
* Τέλος χρήσεων κτημάτων, έργων και υπηρεσιών.
* Τέλη χρήσεως πεζοδρομίων, πλατειών και λοιπών κοινοχρήστων χώρων.
* Τέλος χρήσης φυσικών ιαματικών πηγών.
* Τέλος επί ορισμένων κατηγοριών καταστημάτων.
* Τέλος διαμονής παρεδιπημούντων (έχει μειωθεί το ποσοστό του).
* Τέλος εκμετάλλευσης λατομείων αδρανών υλικών.
* Τέλος επιβίβασης οχημάτων σε πλοία για λιμάνια του εξωτερικού (παλιός πόρος των Λιμενικών Ταμείων).
* Δικαίωμα Εμπορίας Πόσιμων υδάτων από τοπικές πηγές.
* Σταθμικά και μετρικά δικαιώματα.
* Πρόστιμα από παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
* Προσαυξήσεις λόγω εκπρόθεσμης καταβολής οφειλών προς τους ΟΤΑ.
*Αλλαγές προτείνονται και για τις πηγές χρηματοδότησης των Κεντρικών  Αυτοτελών Πόρων (ΚΑΠ) που λαμβάνουν οι δήμοι, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

Πληροφορίες πάντος, κάνουν λόγο για  την κατάργηση του συνόλου των τοπικών φόρων και την αντικατάστασή τους από δύο οι οποίοι θα επιβληθούν στους επαγγελματίες και στους ιδιοκτήτες  ακινήτων.

Τέλος ,οι αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν κατά την εφαρμογή του Καποδίστρια Ι δεν οφείλονταν σε λόγους περισσότερο γοήτρου, ούτε σε συναισθηματικούς. Οι κατάργηση των κοινοτήτων και των μικρών δήμων προσβάλει βάναυσα την ουσία της τοπικής αυτοδιοίκησης, νούμενης ως κύτταρο της δημοκρατίας κατά το μέρος που απομακρύνει τους φορείς της εξουσίας από τους αποδέκτες της. Αυτός ήταν και προφανώς θα συνεχίσει να είναι ο βασικός λόγος εναντίωσης των διοικούμενων απέναντι σε νομοθετήματα τέτοιου είδους. 
Ο νέος αυτοδιοικητικός χάρτης 

Δεν υπάρχουν σχόλια: